Gezonde chocoladepasta van kikkererwten

De bakparade
Onlangs heb ik een review geschreven over Inge en haar blog de Bakparade. Nu ben ik echt zo een meid die altijd alles uitprobeert (tot grote ellende van mijn moeder) en zo heb ik ook het recept gezonde chocoladepasta van Inge uitgeprobeerd. Ik heb wel wat veranderingen aangebracht want ik eet geen suiker en het originele recept gaf aan dat het lekkerder zou zijn om de velletjes van de kikkererwten weg te halen (hmmm, i really don't have the time). Ik heb 10 druppels vloeibare stevia gebruikt, 2 theelepels olie, 4-5 eetlepels cacaopoeder en 1 blik kikkererwten.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik stevia echt hebt gebruikt voor een gerecht. Ik moet zeggen dat als ik de chocoladepasta (met stevia) rechtstreeks proef, dat het in eerste instantie wel lekker smaakt maar de nasmaak bitter is. Dit komt gewoon doordat stevia een bittere nasmaak heeft, helaas. MAAR als ik de chocoladepasta (zoals ik dat net heb gedaan) niet te dik smeer op een naturel LU cracker; dan is het verbazingwekkend erg lekker en de bittere nasmaak van de stevia is verdwenen. Of je het recept nu met suiker of zonder suiker maakt het blijft een gezonder alternatief dan chocoladepasta uit de supermarkt. Bedankt voor het delen van je recept, Inge!

Labels:

Tasty Nilou's: Gezonde chocoladepasta van kikkererwten

28 juni 2011

Gezonde chocoladepasta van kikkererwten

De bakparade
Onlangs heb ik een review geschreven over Inge en haar blog de Bakparade. Nu ben ik echt zo een meid die altijd alles uitprobeert (tot grote ellende van mijn moeder) en zo heb ik ook het recept gezonde chocoladepasta van Inge uitgeprobeerd. Ik heb wel wat veranderingen aangebracht want ik eet geen suiker en het originele recept gaf aan dat het lekkerder zou zijn om de velletjes van de kikkererwten weg te halen (hmmm, i really don't have the time). Ik heb 10 druppels vloeibare stevia gebruikt, 2 theelepels olie, 4-5 eetlepels cacaopoeder en 1 blik kikkererwten.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik stevia echt hebt gebruikt voor een gerecht. Ik moet zeggen dat als ik de chocoladepasta (met stevia) rechtstreeks proef, dat het in eerste instantie wel lekker smaakt maar de nasmaak bitter is. Dit komt gewoon doordat stevia een bittere nasmaak heeft, helaas. MAAR als ik de chocoladepasta (zoals ik dat net heb gedaan) niet te dik smeer op een naturel LU cracker; dan is het verbazingwekkend erg lekker en de bittere nasmaak van de stevia is verdwenen. Of je het recept nu met suiker of zonder suiker maakt het blijft een gezonder alternatief dan chocoladepasta uit de supermarkt. Bedankt voor het delen van je recept, Inge!

Labels:

1 reacties:

Op 05 september, 2011 , Anonymous gezonde recepten zei...

Hi
U hebt verstrekt grote informatie. Ik waardeer uw werk.

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage